FIKIH VE İBADET

01.02.2023

3415

Secdede "Sübhane Rabbiye'l-A’lâ" Demeyi Unutmak

Cemaatle kılınan bir namazda secdede tesbihi unutan Hanefi mezhebine bağlı bir kişi namazını iade etmesi gerekir mi?

03.02.2023 tarihinde cevaplandı.

Cevap

Secdede "Sübhane Rabbiye'l-A’lâ" demeyi unutan kişinin namazını iade etmesi gerekmez. Zira secde halinde tesbih okumak yani "Sübhane Rabbiye'l-A’lâ" demek farz değil, sünnettir.1 Bu nedenle namaz kılarken sünnetlerin unutularak terk edilmesi namazı bozmaz. Bu husustaki görüş şöyledir:

Farz olan rükû ve secde rükünlerinin yerine getirilmiş olması için, rükû ve secde denilebilecek kadar o vaziyetlerde durmak yeterlidir; muhakkak üçer kez tesbih okunacak miktar beklemek farz değildir. Fakat rükû ve secdede sünnet miktarı en az üçer kere tesbih okumaktır. Orta derecesi beş tesbih ve yüksek derecesi de yedişer tesbih okumaktır. Yalnız başına namaz kılan daha çok tesbih yapabilir. Fakat imam olan kimse, cemaatin rızası bulunmadıkça üçten fazla tesbihte bulunmamalıdır; çünkü cemaati usandırmak ve kaçırmak uygun değildir. Rükûdaki tesbih Sübhane Rabbiye'l-Azîm'dir. Secdedeki tesbih ise Sübhane Rabbiye'l-A'lâ'dır.2

Kaynakçalar
  1. Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali, Bilmen Yayınları, İstanbul ts., s. 122.

  2. Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali, Bilmen Yayınları, İstanbul ts., s. 116.


Paylaş

Facebook'ta paylaş

Whatsapp'da paylaş

Kanallarımız

Hesaplarımıza abone olun sorularımızdan ilk siz haberdar olun.

Yorumlar (0)

Yorumunuz

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız