Göbek bağının cami ve okul gibi mekânlara gömülmesine dair inanışın dinî bir dayanağı bulunmamaktadır. Bu konuda Kur’ân-ı Kerîm’de veya sahih hadislerde herhangi bir bilgi yer almamaktadır. Ancak göbek bağı, insan bedeninin bir parçası olduğundan saygı gereği gelişi güzel yerlere atılmayıp uygun ve temiz bir yere gömülmesi tavsiye edilmiştir. Bu uygulama, dinî bir hüküm veya çocuğun geleceğini etkileyecek bir sebep olarak değil; insan bedenine gösterilmesi gereken saygının bir gereği olarak değerlendirilmelidir.

